Odottelen pomon juttusille pääsyä. Aion irtisanoutua tänään, ihan kohta. Jännittää ihan hirveästi. En ole koskaan ennen irtisanoutunut mistään työstä, enkä oikein tiedä miten asia pitäisi hoitaa. Poisilla on aika paljonkin kokemusta asiasta ja hän on antanut hyviä neuvoja ja kannustusta, mutta silti. Miksi se on näin vaikeaa, tätähän minä olen halunnut ja odottanut jo monta kuukautta. Tämä hetki on loppuelämäni alku.

Muutama vuosi sitten, Lontoon toimistossa, eräs kollega irtisanoi itsensä puhelimen välityksellä. Toimistomme on täyteenahdettu maisemakonttori, joten tuon puhelun selvällä kuuloetäisyydellä oli ainakin viisi ihmistä (minä + 4 muuta jotka istuimme noin 3 metrin sätellä kyseisestä henkilöstä). Itselleni ei olisi tullut mieleenkään hoitaa asiaa puhelimella.

Tuo kollega oli siirtymässä parempipalkkaiseen hommaan kilpailevaan firmaan, mikä on kai useimmiten odotettu irtisanomisen syy. Minä aion irtisanoutua koska haluan kotiin. En oikein tiedä mikä pomon reaktio tulee olemaan. Sitä minä kai pelkäänkin.