Pääsiäistä en ole oikeastaan viettänyt. Paguli ei onneksi osannut pahemmin vaatia suklaamunia, sen sijaan jo jonkin aikaa hän on pyydellyt leluvenettä jota voisi uittaa uima-altaassa ja kylvyssä. Kotoa löytyikin isovanhemmilta aikaa sitten saatu pieni leluvene, mutta se on rikki eikä pidä vettä. Lupasin sitten että voisimme ostaa uuden leluveneen, ajatellen että sellainen muovinen, kelluva vene löytyy tuosta vain.

Eipäs löydykään. Ensimmäisen kaupan leluosastolta löytyi kyllä veneen näköinen pyssylelu, samoin kuten oikean näköinen ja kuuloinen konekivääri -lelu, mutta ei venettä. Toisesta kaupasta löytyi muovinen vene, jossa oli matkustajaukkoja, jotka laulavat - toimii pattereilla, ei siis uitettava. Emme antaneet heti periksi vaan kysyimme vielä myyjättäreltä olisiko mahdollisesti uitettavaa venettä valikoimissa, mutta ei kuulemma ole. Etsintä jatkuu siis. Paguli oli varsin kärsivällinen ja ymmärtäväinen kun selitin ettei venettä ole, eikä edes halunnut jotain muuta lelua 'lohdutukseksi', (vaikka kassakonelelulla oli kaupassa kiva leikkiä).

Pagulia lohdutti myös hieman, kun suostuin kotona ottamaan (muovisen) joulukuusen esiin ja annoin hänen koristella sen taas joulupalloilla. Joulun jälkeen joulukuusta ei saatu enää mahtumaan siihen laatikkoon missä se alun perin meille tuli, joten se oli komerossa helposti Pagulin löydettävissä. Ajattelin että olkoon, koska pääsiäiskoristeita meillä ei ole, ja luultavasti joudumme heittämään kuusen roskiin ennen lähtöä - onpahan sitten enemmän käytetty.

*******

Meanwhile, rahatilanne on jo vähän kohentunut, tai siis Pois ja minä olemme onnistuneet siirtelemään rahat tilille, jossa niitä tarvitaan. (Tähän vaadittiin synkronisoituja tekstiviestejä maailman ympäri.)

Mutta juttu ei pääty tähän. Kun tulin pääsiäisen jälkeen töihin, oli työpuhelimessani viesti pankin automaattiselta puhelukoneelta, jossa minua pyydettiin soittamaan pankkiin "to discuss the status of my account". Arvelin tämän siis johtuvan siitä että tili oli ollut noin viikon ajan miinuksella. Ennen kuin ehdin soittaa annettuun numeroon, kone soitti minulle vielä uudestaan ja toisti ohjeen. Soitin sitten pankkiin, tarkastettuani että tilillä tosiaan on nyt rahaa, ette voi väittää ettei olisi.

Puhelimeen vastasi ihan oikea ihminen. Kun olin kertonut noin viisi eri tunnusnumeroa joille systeemi yritti selvittää kuka olen ja miksi kone oli minulle soittanut, selvisi että puhelukone olikin itse asiassa yrittänyt tavoittaa henkilöä, jolla oli tämä puhelinnumero ennen kuin se annettiin minulle. Kyseessä ei ollutkaan minun tilini.

Virkailija sanoi että päivittäisi tiedot systeemiin, mutta että tähän menisi kolme arkipäivää, joten seuraavan parin päivän aikana puhelukone saattaa vielä soitella minulle ja jättää soittopyyntöjä. Höh. Keksisin mukavampiakin tapoja hukata aikaani.